Klaas Hendrikszn Blij (1737-1800)

Het was een leuk toeval om te ontdekken dat één van mijn voorouders ruim 200 jaar geleden ook in Bleiswijk heeft gewoond. Hij heeft 't hier echter niet makkelijk gehad. Nauwelijks enkele jaren hertrouwd werd zijn huis en alle bezittingen gedwongen verkocht (zie ook helemaal onderaan)

Mijn foto
Naam:
Locatie: Bleiswijk, Netherlands

17 september 2005

rekening van de aanplakbiljetten


Rotterdam 12 september 1791
Nons?en Willem van den Heuvel, gerechtsbode
te Bleiswijk, debet aen I.Pols

50 biljetten een vel groot plano
van een bij executie verkooping
van een hegt, sterk en wel
doortimmert bouwmanswoning
bargen, schuuren en erven
te Bleiswijk 7 6 Aob:? 1791
aen het zegel f 7, , 10
- 15
8, ,5 -
Voldaan den 16 Novemb: 1791
I. Pols

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

op zoek naar gegevens over gerechtsbode Willem v.d. Heuvel kwam ik op uw indrukwekkende site terecht.
Ik vermoed dat "Nons?en" moet zijn Monsieur.

Henriette Cooper-Wessels

maandag, 09 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem said...

ik weet niets van bloggers etc. af, wil niet beslist anoniem blijven. Alle info over de gerechtsbode Willem v.d. Heuvel is zeer welkom.
Henriette Cooper-Wessels
famcoop@optusnet.com.au

maandag, 09 oktober, 2006  

Een reactie posten

<< Home